LordMedia

دیجیتال مارکتینگِ مدرن

چه محتوایی تو اینستاگرام میترکونه؟ Pt.1

بدون دیدگاه

سوالی که برای همه ی کسانی که در اینستاگرام فعالیت میکنن و اینستاگرام رو به چشم یه بیزنس میبینن وجود داره اینه که : چه محتوایی میترکونه ؟ در این نوشته میخایم به این موضوع بپردازیم که چه مدل محتوایی پتانسیل ترکوندن و وایرال شدن رو داره. در واقع خیلی پروسه ی پیچیده ای نیست ، باید بدونیم رو چی دست بزاریم ، چیزهایی مثل کنجکاوی ، احساسات و …
مدل های محتوایی مختلفی وجود داره که یکی یکی به بررسی شون میپردازیم.

۱. بحث برانگیز

اولین مدل محتوایی که خیلی پتانسیل وایرال شدن داره ، محتوای بحث برانگیزه ، مثلا اگه دقت کنید مسائلی مثل دربی و رئال بارسا خیلی میترکونه واسه پیجهای فوتبالی یا مقایسه فراری و لمبورگینی واسه پیجهای ماشین بازا یا حواشی هنرمندان و …
خب دلیلش به نظرتون چیه؟ دلیلش اینه این مدل پست ها باعث بحث بین مردم زیر پست ها میشه و کاربرا کامنت میزارن ، لایک میکنن و به اشتراک میزارن ، چون کلا همه خوششون میاد وزن هر بحثی رو ببرن سمت تمایل خودشون و با کامنت گذاشتن و به اشتراک گذاشتن یه جورایی حس خوبی بهشون دست میده .
این نوع محتوا واقعا برد-برد محسوب میشه ، پس ازش غافل نشید.

۲ . طنز و سرگرمی

کیه که از سرگرمی و طنز بدش بیاد ؟ همه مردم میخان زمانی که میان تو شبکه ی اجتماعی به نحوی سرگرم و درگیر بشن و کمی از زندگی روزمره شون دور بشن ، به این دلیل محتوای سرگرمی و طنز برای اکثریت مردم خیلی جذابیت داره .
خوبی پست های طنز و سرگرمی اینه که مردم دوستاشونو تگ میکنن و حتی اونو تو استوریشون به اشتراک میذارن و مورد زیاد داریم که پست رو سیو میکنن تا بعدا دوباره ببینن و بخندن ، در کل اگه ببینیم اکثر پیجهای موفق دارن تو این زمینه فعالیت میکنن چون مردم از خندیدن بدشون نمیاد، پس چون این مدل محتوا از نظر اینگیجمنت خیلی خوبه فراموش نکنید که ازش استفاده کنید.

۳. تصویرهای جذاب (چیزهایی که کمتر کسی دیده)

منظور از تصاویر جذاب چیه؟ تصاویری که ما در روزمره باهاشون سروکار نداریم و شاید کلا تو زندگیمون ندیدیم مثله تصاویری از کهکشان یا کف اقیانوس ها و قله کوه ها و امثال اینها . جذابیت خاصی تو اینجور پست ها وجود داره که باز هم باعث میشه که به اشتراک گذاشته بشه و مردم دوستانشون تگ کنن و ما هم چیزی جز این نمیخایم.

۴. اتفاق های واقعی

پست هایی مثله بحث شخصی با پلیس یا تصادفات، حادثه های طبیعی و … این مدل محتواها ذهن مردم رو درگیر میکنه و تمایلشون به اشتراک گذاری و مشارکت در اون پست بیشتره .
این مدل محتایی یه جورایی مثل محتوای طنزه و همه ازش خوششون میاد.

۵. احساسی

پستی که باعث برانگیخته شدن احساسات مردم بشه ، به طور حتم وایرال میشه و میترکونه ، سعی کنیم از این مدل محتوایی هم غفلت نکنیم و هر از چند گاهی از این مدل خیلی خوب استفاده کنیم.

۶.آموزشی

محتوای آموزشی شاید به اندازه بقیه طرفدار نداشته باشه ولی جز باارزش ترین نوع محتوا دسته بندی میشه و پتانسیل خوبی هم برای وایرال شدن داره ولی باید کارتون رو خوب بلد باشید تا بتونید با این مدل محتوایی موفق بشید.

خب موارد بالا مدل هایی از محتوا بود که به نظر من شانس خوبی برای وایرال شدن در اینستاگرام دارن و اگه درست پیاده بشن میتونن تعداد معقولی فالوور برای شما جذب کنن.
در نوشته ی بعدی میخام به بررسی دقیقتر پست های اینستاگرام بپردازم و بهتون بگم که دقیقا چه مدل پستی قابلیت وایرال شدن رو داره، پس با من همراه باشید.

مثله همیشه اگه سوالی دارید یا کسب و کاری در اینستاگرام دارید و رشد خوبی نداره، میتونید به آیدی LordHanaei@ تو اینستاگرام پیام بدید.
با تشکر

محمد حنایی



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *