LordMedia

دیجیتال مارکتینگِ مدرن

بیزنس یا پابلیک بودن، مسئله اینستاگرام است!

بدون دیدگاه

سوالی که زیاد از من پرسیده میشه،‌اینه که پیجمون رو به پرایویت،بیزنس،‌پابلیک یا کریتور سوییچ کنیم؟
چون واقعا مسئله ای بود که حس کردم سوال خیلیا باشه تصمیم گرفتم این نوشته رو بنویسم.
به نظرم قبل از هر چیزی پیج پرایویت رو از لیست حذف کنیم، چون زمانی که پیجمون پرایویت باشه نه تو هشتگ رنک میشیم نه پستمون به اکسپلور میره. شاید تنها خاصیت پیج پرایویت این باشه که حس کنجکاوی رو بر می انگیزه. البته در هنگام اجرای برخی کمپین های خاص پرایویت بودن توصیه میشه.

خب فرق بیزنس و کریتور و پابلیک رو که همه میدونید، پس زیاد توضیح نمیدم.
خیلی سرچ کردم و جوابی که تایید شده باشه که کدوم یک از این مدل پیجها عملکرد بهتری داره،رو پیدا نکردم.
با چندتا از همکاران هم که صحبت کردیم به اتفاق نظری نرسیدیم ، تصمیم گرفتم تجربه شخصیم رو بهتون بگم درباره یکی از کلاینتام که باهم پیجشو به حد خوبی رسوندیم .

اوایل کار بیزنس پیج بود و خب از اطلاعات مفیدی که تو اینسایتش بود، به بهترین شکل برای رشد پیجش استفاده کردیم و تونستیم پیج رو به حد خوبی از کیفیت برسونیم. بعد از اینکه پیج از نظر کیفی جذاب بود و داشتیم به هدفمون نزدیک میشدیم ، تصمیم گرفتیم یه کمپین یک هفته ای رو شروع کنیم و تو چندتا از پیجهای خوب تبلیغات دادیم و پیج رو به پرایویت سوییچ کردیم . هیچکدوم از ریکوئست ها رو قبول نکردیم و بعد یه هفته پیج رو به حالت پابلیک در آوردیم . اینجا بود که تصمیم گرفتم به جای سوییچ کردن به بیزنس یا کریتور ،‌تو پابلیک بمونیم واسه ده روزی و ببینیم نتیجه اش چی میشه .

نتیجه این بود که مشارکت در پست هامون به طرز خوشمزه ای بالا رفت و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر تو هشتگ رنک میشدیم . ولی باز یه نکته ای عجیبی پیش اومد، ۵ درصد رشد فالوورمون پایین اومد. پست ها عملکرد خوبی داشتن ولی بازهم به حد دلخواهمون رشد نداشتیم .

اینبار تصمیم گرفتم پیج رو به کریتور سوییچ کنم و داده هارو باهم مقایسه کنم. بعد از سوییچ کردن رشد فالوورامون برگشت ولی تعامل پست هامونم شد مثل قبل(قبل از سوییچ کردن به پابلیک) .
خیلی برام عجیب بود که اینستاگرام چشه تا با کمی تحقیق و تجزیه و تحلیل به یه نتیجه ای رسیدم که به نظرم میتونه جواب این سوال باشه که چرا اینستاگرام با بیزنس و کریتور پیجها مشکل داره؟

خب از آنجایی که الان زاکربرگ در راس اینستاگرام قرار داره و زاکربرگ عاشق پول در آوردنه ، با ایجاد محدودیت برای بیزنس پیج درواقع از بیزنس پیجها میخواد که با استفاده از سرویس فیسبوک اد، تو اینستاگرام تبلیغ بدن، در واقع ما با بیزنسی کردن اکانتمون داریم به زاکربرگ میگیم داداش من حاضرم خرج کنم تا پیجم تو پلتفرمت خوب بیاد بالا و نتیجه بگیرم، زاکربرگ هم که بدش نمیاد از این فرصت  .

درآمد اینستاگرام بیشترش از تبلیغاته پس از هر استراتژی برای جذب مشتری استفاده میکنه.
به نظرم استراتژی جدیدش این باشه که ریچِ‌ پست های بیزنس پیج ها رو بیاره پایین تا بیزنس پیج ها مجبور شن از سیستم تبلیغاتیِ زاکربرگ استفاده کنن.

خب حالا سوال اینجاست که چیکار کنیم ؟ به نظر من برای شروع با بیزنس پیج برید جلو و از اطلاعات ارزشمند اینسایت برای رسیدن به یه استراتژیِ رشد خوب،استفاده کنید . بعد از اینکه همه چیو اوکی کردید، کلا برید رو پابلیک .

توجه : اگه متوجه شدید که رشد پیج و عملکرد پست هاتون دچار مشکل شده و بعد از دو هفته پابلیک بودن حل نشد ، بعد از بررسی سلامت پیجتون (Health Score و اینا) دوباره به بیزنس سوییچ کنید و مشکل رو بررسی کنید .

باید اضافه کنم که اینها تجربه شخصی منه و شاید صد در صد درست نباشه ولی با توجه به شناختی که نسبت پلتفرم و تجربه ای که از کار با کلاینتام، در این چند سال کسب کردم به نظرم حالت پابلیک بعد از سِت کردن استراتژی بهترین حالته.

نظر شما چیه ؟ آیا بیزنس یا پابلیک بودنِ پیج تاثیری روی عملکرد پست ها و رشد پیج داره؟

مثله همیشه اگه سوالی دارید یا کسب و کاری در اینستاگرام دارید و رشد خوبی نداره، میتونید به آیدی LordHanaei@ تو اینستاگرام پیام بدید.
با تشکر

محمد حنایی



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *